ZAWARTOŚĆ ARTYKUŁU I PODZIAŁ NA CZĘŚCI:
Niniejszy artykuł, przede wszystkim stanowi prezentacje ‘IX MIĘDZYNARODOWEJ KONFERENCJI CHIŃSKIEJ MEDYCYNY OBRAZOWEJ’, która miała miejsce 21-22 września 2019 roku w Kijowie na Ukrainie. Skupiona była na: raportach, szkoleniu terapeutów medycyny obrazowej, wymianie doświadczeń, dyskusji, okrągłym stole (w praktyce trochę prostokątnym, ale w idei – okrągłym 🙂 ), prezentacji wyników badań naukowych i wykładach.
Artykuł podzielony jest na cztery części:
Część pierwsza skrótowo przedstawia sylwetki czterech starożytnych chińskich lekarzy: Bian Que, Hua Tuo, Sun Simiao i Li Shizhen. Jest to tłumaczenie krótkiego, łatwego w odbiorze filmiku z medialnych zbiorów Instytutu Kundawell.
Część druga składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy rozdział jest tłumaczeniem mowy wstępnej profesora Xu Mingtanga, otwierającej Konferencje, natomiast rozdział drugi prezentuje jego wystąpienie zatytułowane: „Dyskusja na temat mechanizmu leczenia w Chińskiej Medycynie Obrazowej”.
W rozdziale trzecim przestawiony jest raport z prac naukowych, którym przewodzi Sergii Lupenko. Raport zatytułowany jest: „Badania naukowe nad Chińską Medycyną Obrazową w kontekście kształtowania się integracyjnej medycyny naukowej”.
Trzecia część, to tłumaczenie trzech raportów terapeutów medycyny obrazowej. Przedstawiają w nich oni wyniki swojej pracy z pacjentami. Są to studia przypadków wyleczeń przy użyciu metod Chińskiej Medycyny Obrazowej.
Raport 1 – Wykorzystanie Chińskiej Medycyny Obrazowej w leczeniu organów układu
hormonalnego, Osman Vapu i Raushan Vapu, Kazachstan
Raport 2 – Jak złagodzić stan pacjenta metodami Chińskiej Medycyny Obrazowej, Gabriella
Nagy, Węgry
Raport 3 – Leczenie raka wątroby, Rita Farkas, Węgry
Dodatek – Spis wszystkich raportów i wystąpień IX Konferencji Chińskiej Medycyny Obrazowej.
Program i sylwetki prelegentów.
Czwarta część. Tak, aby artykuł był mniej suchy, a również poparty osobistym doświadczeniem, to dodałem mój własny, krótki raport z jednego z bieżących (koniec lipca 2022) przypadków wyleczenia przy użyciu metod Chińskiej Medycyny Obrazowej.
* * *
Część II
OTWARCIE KONFERENCJI
Xu Mingtang
Profesor, Wielki Mistrz Zhong Yuan Qigong,
założyciel Chińskiej Medycyny Obrazowej,
Dyrektor Pekińskiego Instytutu Badań Medycznych „Kundawell” (Pekin, Chiny).
Dzień dobry. Każdego roku mamy taki ekscytujący moment. Czas szybko biegnie i to już 9-ty raz mamy tę międzynarodową konferencje. Tak jak widzieliście na wyświetlanym filmie, pierwszą konferencje mieliśmy w Moskwie. Potem w Odessie i w innych miastach, państwach.
W Moskwie, obchodziliśmy już 20-lecie. Czyli teraz, to już minęło 29 lat.
To już prawie 30 lat jak rozwijamy Medycynę Obrazową w ponad 60 państwach. Po kolejnych konferencjach w różnych krajach, nasza Medycyna Obrazowa wchodziła na coraz bardziej profesjonalny poziom.
Na tej konferencji podzielimy się swoimi doświadczeniami oraz porozmawiamy o naszych badaniach.
Jak wiemy, medycyna obrazowa, to starożytna medycyna szkoły Bianque. Metoda ta wywodzi się z chińskiego szamanizmu. Jednak, przez ostatnie 50 lat musieliśmy mierzyć się w Chinach z marksizmem. Tak samo tutaj, prawda?
W marksizmie mówi się, że ‘pierwsza jest materia’. Materia determinuje umysł. Właśnie z tego powodu
w Chińskiej Medycynie Obrazowej jest tak dużo obszarów, kierunków związanych bardziej z umysłem, świadomością
i to nie było zgodne z marksizmem. Dlatego na uniwersytetach, w chińskich książkach medycznych, nie możemy nic znaleźć na temat, np. otwierania ‘Trzeciego Oka’ lub używania umysłu do uzdrawiania.
Jak wiemy na świecie istnieje wiele rodzajów leczenia i uzdrawiania, lecz wciąż mainstreamem jest nowoczesna medycyna. Nawet tutaj, wciąż istnieje medycyna ludowa, ale jeśli przeprowadzimy analizy, które obszary, rodzaje medycyny są bardzo popularne w różnych krajach, to na pierwszym miejscu wciąż pozostaje medycyna chińska. Oczywiście medycyna chińska w porównaniu z medycyną nowoczesną jest znacznie mniej używana. Jednak, istnieje wiele skomplikowanych, chronicznych chorób, dla których medycyna nowoczesna wciąż pozostaje bezsilna i nie potrafi dać potrzebnej pomocy. A
medycyna chińska, która posługuje się akupunkturą, remediami z ziół, leczeniem energią, a szczególnie leczeniem obrazami, bardzo często potrafi wyleczyć te choroby, które są poza możliwością oddziaływania medycyny zachodniej.
Pamiętam, że po konferencji w Rydze na Łotwie, w 2013 roku, doszedłem do wniosku:
Musimy rozwinąć medycynę obrazową i sprawić, aby trafiła do każdej rodziny, każdego domu.
W dawnych czasach nie było video, nie było telefonów z video, to nie było możliwości używania obrazów do leczenia chorób. Jednak, teraz, mamy nowe technologie, szczególnie po pojawieniu się 5G, szybkość transmisji danych ogromnie wzrosła i w każdym miejscu świata możemy używać video.
Jak wiemy, w medycynie obrazowej do wyleczenia choroby chcemy używać własnego umysłu, a nie tylko rzeczy materialnych.
Aktualnie, praktycznie wszyscy wiedzą, że świadomość może leczyć prawie wszystkie choroby.
Ale jak skutecznie używać umysłu, aby leczyć choroby?
Tą odpowiedzią jest ‘Obraz’!
‘Obraz’ jest myśleniem – bardzo precyzyjnym i klarownym.
Tak więc, to jest nasze ważne i bogate badanie:
Jaki rodzaj obrazu powiązany z odpowiednim myśleniem będzie w stanie wyleczyć daną chorobę?
Teraz mamy już odpowiednie sposobności i możemy rozwinąć system, posługujący się TV, telefonami, komputerami, tak by wyjść z tym o rodzin.
Wielu z Was ma już wieloletnie doświadczenie w tym, jak używać ‘obrazów’ do leczenia chorób. Już macie sporo doświadczenia. Teraz musimy kontynuować badania dalej, tak aby dowiedzieć się:
Jakie rodzaje obrazów, będą leczyły jakie rodzaje chorób.
Pomyślcie – jeśli znajdziemy efektywne obrazy do leczenia poszczególnych chorób, to zaoszczędzimy wiele materialnych rzeczy, leków.
W dawnych czasach, nie było możliwości łatwego używania obrazów, na większą skalę, to musieli używać ziół, jedzenia, pracy ręcznej (masaż leczniczy, akupresura, akupunktura, itp.), pracy z ciałem do leczenia chorób. Ale teraz możemy, to wszystko zamienić na używanie ‘obrazów’.
Często mówimy: ‘ jeśli pomyślisz, to osiągniesz sukces’.
Prawda? …. Tak.
Problemem jest niemyślenie…. ‘jeśli nie pomyślisz, to jak masz osiągnąć powodzenie?’
Mam więc nadzieję, że ta konferencja wzmocni nasze obrazy i ich zrozumienie, pozwoli nam pomyśleć, to czego potrzebujemy, rozwinąć nasze ‘myślenie obrazowe’.
Miejmy więc w naszym życiu szczęśliwe i radosne obrazy.
Dziękuję.
* * *
Poniżej krótki materiał filmowy obrazowo relacjonujący minione konferencje,
poczynając od 2011 roku:
A tutaj, poniżej, przetłumaczony powyżej materiał filmowy z otwarcia:
„DYSKUSJA NA TEMAT MECHANIZMU LECZENIA
W CHIŃSKIEJ MEDYCYNIE OBRAZOWEJ”.
Xu Mingtang
Chińska medycyna obrazowa składa się z trzech części. Pierwsza część, to część badawcza. Zajmuje się odpowiedzią na pytanie, czym jest ‘obraz’?. Druga część, stawia pytanie jak uzyskać (odczytać, odebrać, zobaczyć) ‘obraz’? Ten obraz jest diagnozą. Trzecią częścią są sposoby zmiany ‘obrazu’. Wtedy następuje uzdrowienie.
Tak więc, w medycynie obrazowej, wszystko bazuje na ‘obrazie’.
[1] – CZĘŚĆ BADAWCZA – CZYM JEST OBRAZ?:
Czym jest ‘obraz’?
W medycynie obrazowej zawsze stawiamy pytanie, czym jest ten obraz? Naprawdę bardzo trudno podać definicję, czym jest obraz. Po chińsku na obraz mówimy ‘xiang’ [sjang]. Xiang oznacza również słonia. Tak więc, obraz jest jak słoń.
Pamiętacie tę historie o siedmiu ślepcach, którzy dotykają słonia w różne miejsca. Każdy z nich ma swą własną opinię tego, czym jest słoń. Z obrazem jest podobnie.
Ludzie mają bardzo wiele opinii tego, czym jest obraz, do czasu aż otworzą swoje ‘trzecie oko’. Podobnie ślepcy, jak otworzą swe oczy, to widzą słonia tak samo.
Czym jest medycyna obrazowa?
Jeśli dobrze rozwiniemy medycynę obrazową, to wszyscy otworzą swe ‘trzecie oko’ lub użyjemy jakiś innych metod, np. sprzętu, który pozwoli mierzyć, czym jest ten ‘obraz’. Dopiero wtedy wszyscy będą mieli to samo zrozumienie.
Jak wiemy, od czasów starożytnych, w Chinach jest pewna najbardziej fantastyczna, cudowna książka. Jeśli ją przeczytasz, to możliwe, że zdobędziesz dużą wiedzę, a może oszalejesz… Dlaczego? Nie możemy nawet logicznie pomyśleć, czym jest ta książka. Nazywa się ‘I Jing’.
Jak wiemy, obecnie każdy ma telefon, komputer. Bazowa teoria nauk informatycznych, opiera się na I Jing. Zero-jedynkowa teoria, to teoria yin-yang. Następnie mamy 8 liczb, 16 liczb, itd. W książce tej szczególnie opisany jest człowiek o naszym sposobie myślenia, czy sposobie pracy.
Tak więc, po pierwsze mamy obrazy.
Gdy próbujemy coś zrozumieć, poznać, porozumieć się, to pierwsze są obrazy.
Wyobraźcie sobie, że 5000 lat temu nie było języków, angielskiego, ani rosyjskiego, ani chińskiego. Jednak wtedy też ludzie próbowali się wzajemnie zrozumieć, jak myślicie, poprzez co? Poprzez obrazy!
Pomyślcie o sobie samych, czasami jak o czymś myślicie, to nie myślicie po rosyjsku, ani po ukraińsku, ani po angielsku, ani po węgiersku, ani po chińsku. Wtedy procedurą myślenia jest obraz, który jest jak ruchomy film.
Myślenie, tak naturalnie, jeszcze przed językiem, przed wykształceniem, to proces składający się z ruchomych obrazów, który podobny jest do filmu.
To jest fakt charakterystyczny nie tylko dla ludzi, lecz także dla wszystkich zwierząt. Możemy powiedzieć, że dla wszystkiego co żywe, proces myślenia jest procesem poruszających się obrazów. Tak więc, myślenie jest filmem.
Gdy mamy sen, to jest to tak jakbyśmy widzieli film.
Czasami zamykamy oczy, siadamy na ławce w parku, myśląc, o tym, co było 30 lat wcześniej, gdy byliśmy młodzi i spotkaliśmy swojego pierwszego chłopaka lub dziewczynę. Przypominamy sobie, jak siedzieliśmy na tej ławce, w tym miejscu i kochaliśmy tę osobę. Wtedy też nie ma słów. Dzieje się to w obrazach.
Niech obraz pozwoli nam dowiedzieć się, czym to jest. Medycyna obrazowa bazuje po prostu na obrazie, więc czym jest ten obraz?
Generalnie mówiąc, gdy podajemy definicje, to zwykle mówimy, że
obraz jest tym, co widzisz umysłem. Tym, co widzisz umysłem, a nie oczami. Jest też tym, co widzisz sercem. Tak więc, to nie zwyczajny obraz, który widzimy oczami. Obraz może pokazać nam czym jest ciało, czym jest energia, czym jest duch.
Gdy medytujemy i próbujemy zobaczyć nieco dalej, czym jest życie, wtedy mamy obrazy na poziomie yin-yang. Poziom yin-yang, to także jedna część obrazów. Yin-yang nie możemy zobaczyć naszymi zwyczajnymi oczami, ale możemy zobaczyć przy użyciu ‘Trzeciego Oka’. Tak więc, to ‘Trzecie Oko’ widzi, czym jest życie na poziomie yin-yang.
Jeśli możemy zobaczyć czym jest życie, to definitywnie możemy też zobaczyć, jaki jest stan zdrowia i na czym polega choroba.
Czyli, jeśli możemy zobaczyć czym jest życie na tym poziomie, to zrozumiemy też chorobę.
Jeśli będziemy kontynuować nasze patrzenie, to w następnym kroku pojawia się coś bardzo interesującego. Zaraz to wyjaśnię.
Gdy próbujesz coś zobaczyć, to masz to coś. Z niczego, jeśli próbujesz zobaczyć chorobę, to dowiadujesz się, co jest nie tak. Jeśli próbowałbyś zobaczyć, czym jest inny świat, to zobaczysz ten inny świat. Przed zobaczeniem, w ogóle nie wiesz, czym to jest. To jest jak stan pustki.
Jeśli tylko czekamy, to nic nie zobaczymy. Więc, jest to jak pustka. Wielka pustka.
Kontynuując spoglądanie, by zobaczyć, czym to jest…
Lao Tsy powiedział… „zobaczyłem i nic już nie rozumiem, nie mogę sobie wyobrazić, czym to jest” …. więc nazwał to Dao.
Dao to nie ‘droga’
Dao znaczy ‘nie wiem’
Zwykle tłumaczymy, że Dao to ‘droga’, ‘ścieżka’, ale to inne znaczenie. Nie tutaj, nie w duchowym kierunku, którym jest dao. Dao oznacza… wiemy, że ‘to pochodzi stamtąd’… z dao… ale dalej nie wiemy czym to jest.
Podobnie jak w fizyce… wiemy, że cząsteczki wciąż istnieją, ale jest też stan ‘ponad’… gdzie nie ma już cząstek. Co to za stan? Ktoś powiedział, że to ‘struny’. No dobrze, ale co jest ponad strunami? Tego właśnie nie wiemy….. [I tym jest właśnie to dao]…
Lao Tsy powiedział: „nie wiem, czym to jest, to nazwałem to dao”. Nie da się już iść dalej, to po prostu nazwij to dao.
Tak więc, dao stwarza ‘jedno’, pustkę.
‘Jedno’ stwarza ‘dwa’
Tak więc, to jest sposób, w jaki rozumiemy życie.
Zajmujemy się medycyną. Wiemy skąd ona pochodzi. Ogólnie mówiąc, chińska medycyna wywodzi się z szamanizmu. Nazywamy to Wūshī [chiń. wym. U-ii lub U-szi, 巫師]. W tamtych czasach nie było lekarzy. Dopiero lekarze w późniejszych czasach nazwali siebie lekarzami. Zanim to nastąpiło, to kogoś, kto zajmował się leczeniem nazywano Wū [chiń. wym. U, 巫]. To ktoś podobny do szamana.
Co to była za osoba?
To ktoś, kto od urodzenia lub w związku z pewnymi praktykami medytacji, uzyskiwał rodzaj zdolności, pozwalającej komunikować się z innymi formami życia. Mógł komunikować się z ‘duszami’. Miał rozwinięte ‘Trzecie Oko’, i mógł widzieć chorobę oraz odnaleźć metodę jak ją wyleczyć.
Taka właśnie osoba to szaman lub po chińsku Wūshī.
Dopiero później na bazie wiedzy i doświadczeń takich osób zaczął kształtować się daoizm, deizm i inne religie. Przed uformowaniem religii było coś, co możemy określać jako ‘systemy duchowe’.
Jeżeli przebadamy skąd pochodzi chińska medycyna, to dowiemy się, że były dwie szkoły:
[Szkoła Żółtego Cesarza]:
Pierwsza szkoła, to Szkoła Żółtego Cesarza. To jest ta szkoła, której książki wciąż musi przeczytać każdy student chińskiej medycyny. Jest taka książka, której tytuł brzmi „Księga Wewnętrznej Medycyny Żółtego Cesarza” [tytuł chiński: Huangdi Neiijing, tytuł polski: Kanon Medycyny Chińskiej Żółtego Cesarza]. Wciąż możecie przeczytać tę książkę.
Jednak trudno jest ją w pełni zrozumieć. To dlatego, że
bez medytacji nie da się jej zrozumieć. Nawet proste Qi… jeśli nigdy nie poczułeś Qi, to jak możesz zrozumieć, czym jest Qi?
W książce tej dużo miejsca poświęcone jest akupunkturze i jej wpływu na leczenie. Gdy używamy akupunktury, to posługujemy się pewnym konceptem „trafienia w Qi”. Chodzi o to, że robisz nakłucie igłą w ciele, obracasz igłą i jeśli nie „trafisz w Qi”, to trzymając igłę, masz poczucie, że w igle nic nie ma. Jeśli „trafisz w Qi”, to wyraźnie poczujesz w palcach. Nie będziesz mógł poruszyć igłą. Tak więc, ciągle używamy Qi.
Chińska medycyna od czasów Żółtego Cesarza, od czasów tej kanonicznej księgi bazuje na koncepcie Qi. Nawet sposoby posługiwania się ziołami bazują na tym, ‘czym jest Qi’.
[2] – DIAGNOZA – JAK ZOBACZYĆ OBRAZ?:
[Szkoła Bian Que]:
Kolejna szkoła, w której ja się uczyłem, i teraz Wy się uczycie, to Szkoła Bianque. To ten Bianque [z początku materiału, prezentacji graficznej z ufo], który nas dziś odwiedził, ale już poleciał [żarcik].
To ta szkoła, w której od samego początku trzeba medytować w celu rozwinięcia ‘Trzeciego Oka’. Tu nie chodzi o studiowanie symptomów pacjenta, lecz tu trzeba móc zobaczyć chorobę bezpośrednio. Trzeba zobaczyć!
W szkole Bianque, jeszcze niedawno nie mieliśmy żadnych książek, które opisywałyby naszą szkołę, jej metody i zrozumienie. Kilka lat temu odnaleziono księgę, która przeleżała w wodzie przez więcej niż 1000 lat.
Ponad 70% tej książki jest poświęcona ‘obrazom’. Spójrzcie na slajd, np. obraz pulsu. Jest w niej dużo mowy o używaniu obrazów podczas leczenia. Jak diagnozować, czy mamy do czynienia z bardzo poważną chorobą, śmiertelną? Również poprzez obrazy.
Od czasu jak w 2013 odnaleziono tę księgę, to coraz więcej profesorów w Chinach zaczyna mówić o obrazach. Wcześniej, żaden z profesorów nie wspominał w swych pracach o obrazach. A teraz, ‘it become hot’ 😊 .. to gorący, atrakcyjny temat. Ludzie bardzo dużo dyskutują o obrazach w leczeniu.
Na tym slajdzie… widzicie, jak wykopują znalezisko. Byli zdziwieni, że w ogóle istniały tak księgi. Ktoś już je przetłumaczył, starożytne słowa na nowoczesny język. To właśnie szkoła Bianque.
Nawet, zaledwie 10 lat temu, jak mówiliśmy o szkole Bianque, to nikt nie chciał pomyśleć, że jest, była taka szkoła. Tak było do czasu, aż jeden z moich studentów znalazł w jednej z już istniejących książek medycznych, wzmiankę, że była taka szkoła.
Wtedy podszedł do mnie i powiedział: „o nauczycielu, to jednak prawda, była taka szkoła” 😊.
Odpowiedziałem: „ja przecież was nie okłamuję, to definitywnie prawda”.
Student: „o nie, nie myślałem tak… znalazłem o tym w książce”. Zanim nie odnalazł wzmianki o tym w książce, to nie do końca wierzył. 😊
Już wiele lat od tamtej rozmowy minęło.
Pewnego roku w TCM (Tradycyjna Medycyna Chińska)… – no wiecie, aby odróżnić od medycyny zachodniej, nazywamy ją tradycyjną medycyną – zarząd zajął się CIM (naszą Chińską Medycyną Obrazową, Chinese Image Medicine). Teraz jest nazywana BianQue Image Medicine, jako linia szkoły Bianque.
Parę lat temu mieli zgromadzenie specjalistów i debatowali nad tym, czym jest medycyna obrazowa. Ostatecznie stwierdzili, że jest to starożytna medycyna chińska, która ma efektywne metody diagnozy oraz jest efektywna w leczeniu wielu chronicznych chorób. Tak więc CIM, jest już włączona w struktury TCM.
Tego roku (2019) miało miejsce uroczyste przyjęcie szkoły Bianque Image Medicine do Stowarzyszenia Tradycyjnej Medycyny Chińskiej (TCM).
A także, Chińskie Stowarzyszenie Medyczne (CCM – Chinese Meicine Association) utworzyło placówkę badawczą szkoły Bianque w naszym Instytucie Kundawell (w Pekinie). Od tego momentu, 18 kwietnia 2019 roku, Kundawell jest oficjalną placówką badawczą medycyny chińskiej. Oznacza to, że rząd chiński, a przynajmniej oficjele odpowiedzialni za sprawy medyczne stoją na stanowisku, że potrzeba dalszych badań nad szkołą Bianque.
Powróćmy znów do pytania: ‘czym jest obraz?’
Zrozumienie obrazu jest proste. Możemy do tego podejść w następujący sposób.
To, co możemy zobaczyć naszymi zwyczajnymi oczami, czyli kolory, kształty, rozmiary, to generalnie widzimy światło, jasność.
‘Trzecim Okiem’ widzimy te same rzeczy, ale wewnątrz ciała. Trzecie oko widzi światło niewidoczne dla zwyczajnych oczu, ale jest to wciąż światło, umożliwiające dostrzeganie kolorów, czy kształtów.
To jest obraz. Obraz może pokazać nam powiązanie z umysłem. Gdy chcemy zobaczyć stan zdrowia, to możemy zobaczyć obraz, który powie nam, co jest źle z naszym ciałem, co to za choroba. Używamy takich obrazów, by odkryć, co to za problem. Na przykład, nasz umysł zastanawia się jakich ziół użyć, by poradzić sobie z daną dolegliwością. Wtedy możemy zobaczyć obraz konkretnych ziół, właśnie w postaci napływającego obrazu i możemy zidentyfikować, co to za zioła.
Gdy używamy obrazów do diagnozy, to pojawia się nam obraz całości. Możemy zobaczyć wewnątrz ciała pacjenta, różne kształty, w różnych miejscach. Są to kształty o różnych rozmiarach i formach, kolorach. To wszystko nazywamy ‘obrazami’.
Dla przykładu, ‘Trzecie Oko’ pokazuje, że aby wyleczyć raka piersi, to pojawia się obraz ‘bambusów’. Mam w głowie pytanie: ‘jak wyleczyć raka piersi?’ i klarownie, dokładnie widzę obraz liści bambusa.[To nie jest wyobrażenie lub rozmyty majak, lecz klarowny obraz. Jest między tym różnica]. Ten wewnętrzny obraz jest bardzo podobny jakbym widział zwyczajnymi oczami.
Więc znów pojawia się pytanie: ‘czym jest obraz’?
Gdy zaczynamy, o tym myśleć, w ogóle myśleć, to wtedy pojawia się w głowie rodzaj elektryczności. Być może więc ‘obraz’ może być rozumiany poprzez elektroencefalogram, EEG.
Jak wiemy
nasze zwyczajne oczy mogą widzieć jedynie widzialne pasmo światła, a ‘Trzecie oko’ widzi niewidzialne pasma światła.
To gdzie jest to niewidzialne światło?
Jeśli by zrobić badania osoby, która potrafi widzieć to, co zwyczajnie niewidzialne, to można by odkryć jakiego rodzaju fale pokazują te widziane ‘Trzecim okiem’ obrazy.
Wiemy też, że nawet, gdy nie myślimy, to mózg i serce emitują elektryczność. Na podstawie charakterystyki tej elektryczności [elektrokardiogram] można stwierdzić, czy osoba jest zdrowa, czy chora.
Na przykład serce. Gdy patrzymy na serce, to można czasem zobaczyć ciemne miejsca. Oznacza to, że coś jest nie tak z sercem. Czyli, czy poprzez badanie z użyciem elektryczności [EKG], czy poprzez ‘obrazy’ [widziane ‘Trzecim okiem’], możemy stwierdzić chorobę serca. Więc jaki jest rodzaj związku między elektrycznością [EKG] a ‘obrazem’.
Tym się teraz badawczo zajmujemy i prawdopodobnie w przyszłości dowiemy się jaki rodzaj pola elektro-magnetycznego łączy się z różnymi rodzajami ‘obrazów’..
Kilka lat temu, węgierski uczeń przysłał mi książkę niemieckiego lekarza, który odkrył sekret. Jaki sekret?
Tomograf komputerowy wykonywał zdjęcia mózgu i odkryli na nich pewne pierścienie. Na początku pomyśleli, że jest to wada instrumentu, tomografu, więc zwrócili go producentowi, kompanii Siemensa. Inżynierowie Siemensa stwierdzili, że przesłany sprzęt funkcjonuje prawidłowo.
Nowoczesny sprzęt, taki jak MRI pozwala uzyskać obrazy z wnętrza ciała.
Używa do tego wiedzy o nuklearnej magnetyczności. Mamy także TK, tomograf komputerowy, który również używa nowych technologii, w celu uzyskiwania obrazów z wnętrza ciała.
Mamy już więc takie instrumenty, które próbują wypełnić funkcje ‘trzeciego oka’, ale nie są jeszcze kompletne.
Jak wiemy, ludzie zawsze mieli tego typu kreatywność, próbującą poszerzyć możliwości naszych zmysłów, takich jak trzecie oko.
Możemy rozciągnąć to na zdolności takiej jak zdolności ptaków, tworząc samoloty. Chcąc wykorzystać zdolności ryb, stworzyliśmy okręty podwodne o rybich kształtach. Myślę więc, że nadejdzie taki czas, że ludzie stworzą urządzenia pozwalające uzyskiwać obrazy, jak przy użyciu ‘trzeciego oka’. Ale to nie będzie coś takiego jak rezonans magnetyczny czy tomograf komputerowy. To będzie coś o wiele lepszego. Coś znacznie bliżej ‘trzeciego oka’.
*
Teraz pokażę nasze badania, jak zajmujemy się medycyną obrazową, uzdrawianiem obrazowym.
Spójrzcie na tę część slajdu. Tę część nazywamy sprzętem do uzyskiwania obrazów. Zajmujemy się tworzeniem, projektowaniem takiego sprzętu. Prace nie są jeszcze ukończone. To dopiero początki. Jeśli użyjemy odpowiednich czujników, to otrzymamy obrazy z ciała. Używamy filtrów odsiewających widzialne pasma światła, tak aby uzyskać dostęp do niewidzialnych pasm światła. Stąd odsiewamy światło wskazujące na zdrowy stan, tak, aby zobaczyć co pozostało. To, co pozostaje, to ‘chora część’, choroba, obraz choroby. Tego właśnie potrzebujemy.
To tutaj, to nowy model telefonu. Różni się rodzajem kamery. Tego właśnie chcemy. Chcemy stworzyć taki nowy rodzaj kamery, przy pomocy której będzie można otrzymywać obrazy z ciała. Tu oczywiście potrzeba jeszcze więcej badań.
Lekarze znów użyli sprzętu i ponownie na zdjęciach mózgu były te pierścienie, u zdrowych osób. Te pierścienie na zdjęciach mózgu, to właśnie obrazy. Jeśli ludzie są w emocjonalnej traumie, to nie ma jeszcze choroby fizycznej, ale są już te obrazy i obrazy te mogą być wskazane przez urządzenie Siemensa, tomograf komputerowy.
Pokazuje nam to, że
obrazy mogą wyrażać się poprzez pole elektro-magnetyczne.
Oczywiście mogą też być czymś innym, ale jednak już są takie sytuacje, że mamy sprzęt, który potrafi je wskazać.
Tak więc, z użyciem sprzętu TK, czy MRI, prawdopodobnie możemy przybliżyć się do zrozumienia czym są [widziane ‘trzecim okiem’] obrazy. Szczególnie, gdy ludzie chorują bardzo ciężko, to wtedy obrazy są bardzo mocne i sprzęt powinien łatwiej pokazać co to jest.
Również nasze mięśnie mają swoją elektryczność. Gdy spoglądamy na ciało, całe ciało, to także możemy czasem dostrzec w mięśniach negatywne obrazy. Wtedy, też elektryczność mięśniowa jest zaburzona.
W ciele występuje również pole magnetyczne. Żyjemy w polu magnetycznym. Bez tego pola zachorowalibyśmy. Oznacza to, że nasze ciało zawsze porusza się wewnątrz tego magnetycznego pola. Wewnątrz ciała znajdują się cząsteczki naładowane dodatnio lub ujemnie. Więc jak się poruszamy w tym polu magnetycznym, to wytwarza się elektryczność. Tak więc, w sercu, mózgu, mięśniach, wszędzie wewnątrz ciała zawsze istnieje elektryczność.
Jeśli dzieje się coś niedobrego z tą elektrycznością, to pojawia się choroba. Przy takim punkcie widzenia, obraz jest pewnego rodzaju ładunkiem, typu plus lub minus. Te teorie, rozważania wiąż wymagają dyskusji, sprawdzeń. Oprócz wyobraźni musimy wykonać prace laboratoryjne, aby się przekonać: czym to jest.
Niektórzy badacze mówią, że nasze ciała mają biologiczne pole elektro-magnetyczne. Ale jak je zmierzyć? Wciąż potrzeba badań.
Wiemy więc, że ‘obrazy’ istnieją, i, że obraz widziany ‘Trzecim okiem’ może pokazać coś negatywnego. No dobrze, ale czy możemy użyć jakiś innych sposobów [poza ‘trzecim okiem’], aby zdobyć te obrazy?
Wiemy, że w Szkole Bianque, od samego początku nauczyciele nawołują do otwarcia ‘trzeciego oka’, by móc zobaczyć obrazy. To sposób pierwotny.
‘Trzecie oko można ukazać w taki sposób jak na slajdzie, w czole lub na ręce. Nowe badania wskazują, że ‘trzecie oko’ odpowiada pewnej strukturze wewnątrz mózgu, a mianowicie obszarowi szyszynki.
[3] – UZDRAWIANIE – SPOSOBY ZMIANY CHOREGO OBRAZU:
Jak już wiemy jaki jest obraz [choroby], to następnie musimy dowiedzieć się jak możemy zmienić ten obraz.
Jest wiele metod pozwalających na zmianę obrazów:
[slajd:
· zmiana obrazu innym obrazem
· zmiana obrazu przy pomocy umysłu – umysłu uzdrowiciela czy umysłu pacjenta
· użycie dłoni, masaż, nacisk
· Qigong, medytacja
· zioła, lecznicze pożywienie
· chirurgia
· sprzęt]
Jeżeli zdołamy od strony fizycznej zrozumieć, czym są obrazy, to prawdopodobnie będziemy mogli używać fizycznych sposobów zmiany tych obrazów.
Wtedy będzie można bardzo szybko leczyć trudne choroby. Szczególnie, takie jak rak.
Jednym ze objawów, wskazujących na raka, to ładunki ujemne wokoło guza. Jest ich za dużo. To jest obraz z fizyki. Wtedy możemy użyć pewnych fal, częstotliwości, pól elektromagnetycznych, czy czegoś podobnego, aby zmienić te nieprawidłowe, namiarowe ujemne ładunki. Wtedy będzie można szybko wyleczyć raka.
To wygląda na coś żywego, ale z poziomu yin-yang, to tylko plusy i minusy. Taki jest poziom yin-yang.
Jak możemy zmienić obraz? Spójrzcie na ten fragment slajdu, to Biguan Center.
Jednym z kierunków badań jest używanie ludzkich umysłów, ludzkich wibracji energii, aby wzmacniać je naturalnie. Wtedy ta zdrowa energia lub wibracja oddziałuje na chorą osobę, tak, że zaczynają wibrować razem, co prowadzi do usunięcia chorobowego obrazu.
Powiększamy pozytywną energię właściwych, zdrowych obrazów, tak aby wibrowała w chorej osobie. Wtedy chora osoba po wpływem silnych innych – niż swe własne, chore –częstotliwości może się zmienić. Wtedy, chorobowy obraz znika.
To jest właśnie powód, dla którego chcemy jak najszybciej wybudować Biguan Center. Jak będzie gotowe, wtedy chorzy będą mogli wejść do środka, pomedytować godzinkę i to wystarczy, aby przemienić ich chorobowe obrazy. Nawet nie ważne, z jakimi chorobami przyjdą, będzie można bardzo szybko je zmienić.
Jak używać obrazów, do zmiany obrazów? Używamy dłoni, aby wysyłać energie naszych umysłów i w ten sposób zmieniamy obrazy. Umysł, jest również pewnym rodzajem energii. Takiej energii o bardzo wysokiej częstotliwości. Jest to mierzalna energia i może być wzmacniana.
Musimy zatrzymać złe sposoby myślenia i pozostawić jedynie właściwe, konstruujące zdrowie. Takie zdrowe frekwencje myśli mogą wyleczyć chorobę.
Teraz pokażę, coś co rozwinęliśmy w zeszłym roku. Taki program, uzdrawiania obrazowego (image healing). Ponieważ chiński internet nie jest zbyt szybki, to skopiowałem to. Wchodzimy przez ten guzik i pojawia nam się takie menu. W ten sposób możemy uzyskać obraz. Pierw musi zacząć działać kamera, która robi zdjęcie całego twojego ciała. By zebrać dodatkowe dane, potrzebne jest też zdjęcie języka, dłoni i twarzy.
Tutaj jeden przykład, który dziś zrobiłem. Dziewczyna przesłała te potrzebne zdjęcia. Po zebraniu zdjęć komputer je analizuje i pojawia się raport. Może to trwać kilka minut lub kilka godzin. Pojawi się obraz sylwetki z obrazami. Tutaj, w przypadku tej dziewczyny wyszedł problem z tarczycą. Wtedy pojawia się sposób leczenia tarczycy przy pomocy zdrowego obrazu tego gruczołu. Uruchamia się komputerowa wizualizacja medytacji leczniczej. Tutaj metodą jest medytacja „większe-mniejsze”, która aktywizuje tarczyce i poprawia cyrkulacje krwi.
Czasami w przypadku tarczycy, jak często wychodziło w innych przypadkach, to wewnątrz tego gruczołu pojawiają się twarde miejsca. Trzeba się w pełni zrelaksować i podążać za wideo. Dalej trzeba użyć mantry, pozwalającej zniszczyć te twarde miejsca w tarczycy. Jak się za tym podąży, to można wyraźnie poczuć swoją tarczyce w trakcie tej wideo-medytacji.
Tak więc, to był przykład zastosowania ‘obrazowego’ filmu do wyleczenia choroby.
Zobaczmy jeszcze jeden film-medytacje, skupioną na leczeniu serca. Usiądź, zrelaksuj się, poczuj swoje serce. Poczuj jak się zwiększa i zmniejsza. Otwierają się, udrażniają żyły. Teraz oklepiemy serce i pobudzimy uśpione komórki serca. Połóż prawą dłoń na sercu i oklepuj, wraz z informacją „obudź się, obudź się” [wake up, wake up]. Teraz znów zrelaksuj ciało i dalej doświadczaj, obserwuj swoje serce. Czuj swoje serce. Teraz użyję mantrę Hua, aby rozpuścić złogi zalegające w sercu. Widzicie na wideo, że serce staje się coraz bardziej klarowne.
Okej. Dziękuję bardzo.
* * *
Nagranie wystąpienia profesora Xu Mingtanga:
RAPORT NA TEMAT:
„BADANIA NAUKOWE NAD CHIŃSKĄ MEDYCYNĄ OBRAZOWĄ W KONTEKŚCIE KSZTAŁTOWANIA SIĘ INTEGRACYJNEJ MEDYCYNY NAUKOWEJ”.
Sergii Lupenko
Profesor, doktor nauk technicznych, profesor wydziału systemów komputerowych i sieci Narodowego Uniwersytetu Technicznego w Tarnopolu im. I. Puluy, instruktor Zhong Yuan Qigong, terapeuta obrazowy (Tarnopol, Ukraina).
[Ten raport przetłumaczyłem z rosyjskiego, z języka, którego zasadniczo nie znam :)))). Jestem tylko w nim osłuchany, bo od lat ZYQ poznaje właśnie w tym języku – czy to podczas retreatów lub studiując wydobyte z różnych miejsc materiały. A jest to raport naukowca, więc nie taki łatwy :)). Więc, sam jestem zaskoczony, że w miarę wyszło. Takie rzeczy możliwe tylko dzięki Qigongowi 😉]
Dzień dobry, właściwie to mam kilka raportów, ale skondensowałem je w jedną grupę. Możecie też zaznajomić się z każdym z nich osobno – jest dostępna kolekcja sześciu raportów.
PIERWSZY RAPORT:
KRÓTKIE SPRAWOZDANIE Z WYNIKÓW REALIZACJI MIĘDZYNARODOWEGO PROGRAMU BADAŃ NAUKOWYCH CHIŃSKIEJ MEDYCYNY OBRAZOWEJ ZHONG YUAN QIGONG
Ponieważ w tytule jest: „krótkie sprawozdanie”, to moje opowiedzenie o tym, będzie teraz nawet jeszcze krótsze. Program ten rozpoczął się w 2017 roku, a jego realizacja zaplanowana jest do 2023. Aktualnie kończymy trzeci rok prac nad nim.
Instytutem, który reprezentuje ten program jest ‘Międzynarodowy Instytut Kundawell’ w Pekinie, a także partnerzy tego programu: ‘Tarnopolski Narodowy Uniwersytet Techniczny im. Ivana Puluy’ oraz ‘Tarnopolski Narodowy Uniwersytet Medyczny im. Gorbachev’a’. Aktualnie dołączył jeszcze jeden uniwersytet oraz ‘Ukraińskie Stowarzyszenie Chińskiej Medycyny Obrazowej’, którego realizacja programu badań przebiega bardzo szybko.
Program skupia się na dwóch globalnych celach:
Pierwszym celem jest
rozwinięcie Chińskiej Medycyny Obrazowej i włączenie jej w łono integralnej medycyny naukowej, która jest medycyną przyszłości.
Drugim globalnym celem jest
rozwinięcie samych nauk, które będą zajmowały się badaniami i rozwojem tego typu obszarów.
Tutaj jest struktura programu, wszystko jest klarownie zdefiniowane. Mamy cztery główne obszary, kierunki:
Pierwszym jest teoria,
drugim – kierunki eksperymentów,
trzecim – badania kliniczne,
a czwartym – obszar informacyjny i analityczny.
Wykład jest bardzo krótki, to powiem Wam tylko o trzech źródłach, gdzie można zasięgnąć więcej informacji:
Tutaj jest oficjalna strona Instytutu Kundawell.
Tutaj jest oficjalna strona Stowarzyszenia Chińskiej Medycyny Obrazowej
oraz strona ‘Narodowego Uniwersytetu Medycznego’
Tam jest dużo materiału udostępnionego publicznie. Dużo publikacji.
Teraz się na nich skupię.
Tutaj [zob. slajdy poniżej] jest grupa publikacji, a ja chciałbym skupić się na pięciu z nich. To dlatego, że zostały włączone do naukowych baz danych o najwyższym poziomie na świecie, czyli baz: ‘Scopus’ i ‘Web of science database’.
Mamy też dobre rezultaty w międzynarodowych dziennikach naukowych (‘international journals of science’) oraz podczas międzynarodowych konferencji naukowych.
Następne są publikacje w naszych profesjonalnych miejscach, stworzonych dla wymiany rezultatów, takich jak ‘fora medycyny obrazowej’ czy ukraińskie oraz międzynarodowe konferencje medycyny obrazowej.
Generalnie możemy powiedzieć, że
mamy 34 naukowe publikacje, dotyczące aktualnego programu, powstałe w okresie ostatnich trzech lat.
Jeśli ktoś z Was miał do czynienia z nauką, to wie, że to rezultat, około 10-12 lat pracy jednego uczonego w celu przygotowania dysertacji doktorskiej. Lub 2-3 lata dobrej pracy departamentu instytutu akademickiego.
To tak, krótko mówiąc, bo mógłbym bardzo dużo poopowiadać o teoriach, które stworzyliśmy lub o informatycznych technologiach, przygotowanych dla medycyny obrazowej. Nie ma na to czasu. Na tym poprzestanę.
*
Teraz chciałbym wręczyć kopię naszych publikacji dyrektorowi Kundawell, profesorowi Xu Mingtangowi.
DRUGI RAPORT:
INTEGRATYWNY PROJEKT ROZWOJU SYSTEMU MEDYCZNEGO – MEDYCYNA PRZYSZŁOŚCI
Trzeba zrozumieć, że
utworzenie Chińskiej Medycyny [Obrazowej], jako starożytnego sytemu wiedzy, nauki, w dzisiejszym nowoczesnym społeczeństwie, oczywiście musi przechodzić pewne naukowe badania i weryfikacje.
Bardzo ważne, aby zrozumieć, jak dokładnie przeprowadzać takie badania.
Rozumiecie, że jest pewna subtelność, którą profesor Xu Mingtang próbuje nam objaśnić, ale to nie takie proste. To dlatego, że on tym wszystkim włada, może praktycznie zademonstrować i użyć. Jednak wyjaśnienie tego z racjonalnego punktu widzenia, z punktu widzenia nowoczesnej nauki jest bardzo trudne.
Więc, aby móc rozwijać Chińską Medycynę Obrazową, potrzeba nam zrozumieć jaką używać metodologię badawczą. Ponieważ nauka ma wiele płaszczyzn. Jest wieloaspektowa, to w mojej opinii
ważne jest, aby skupić się na sformułowaniu, tak zwanego kierunku nauki integracyjnej medycyny.
To moim zdaniem, będzie miało perspektywy.
Chodzi o projekt rozwoju systemu medycznego, który połączy, włączy w siebie, zsyntetyzuje najlepsze rezultaty: technologii, teorii różnych medycznych obszarów, bez względu na to, czy są to kierunki konwencjonalne lub niekonwencjonalne. Bez względu na to jakie jest ich pochodzenie.
Ważna natomiast jest efektywność. To, aby każda metoda dopełniała się z innymi, tak aby rezultat leczenia, czy diagnozy, był maksymalnie skuteczny.
Kiedy zacząłem zajmować się studiowaniem medycyny chińskiej, to miałem pytanie… ‘No dobrze, chcemy, aby nasza medycyna została włączona do integracyjnej medycyny przyszłości, ale czym jest taka naukowa medycyna integracyjna?’
Jeśli chcemy to klarownie poznać, to jakiej używać metodologii, by to wszystko rozwinąć? Okazało się, że to nie takie proste. Na samym dole, początku, trzeba było poznać, jakie zmysły włączamy, jeśli mówimy o medycynie integracyjnej.
[ZMIERZAJĄC KU DEFINICJI MEDYCYNY INTEGRACYJNEJ]:
Jako uczony ja wszystko systematyzuję i grupuję. Wydzieliłem cztery grupy.
I
Pierwsza grupa definicji, mówi o medycynie integracyjnej jako o: pewnego rodzaju nazwaniu tradycyjnych form medycyny typu holistycznego. Do tej grupy można zaliczyć każdego typu medycynę tradycyjną, która uznaje holistyczne zasady. Patrzy na człowieka i na proces leczenia człowieka jako na całość. Faktycznie, to jest nazwanie tradycyjnych form medycyny, w celu niejako reklamy swojego sposób leczenia. Wiadomo więc, że tego typu definicja nie jest dla nas odpowiednia.
II
Kolejna grupa definicji medycyny integracyjnej niejako eklektyczna mieszanina nowoczesnych technologii i starożytnych koncepcji. Jest bardzo dużo różnych kierunków, które z jednej strony używają technicznych innowacji, a z drugiej strony łączą je z dawnymi koncepcjami, ale takimi, które nie przeszły naukowej weryfikacji. Chodzi o takie koncepcje, które są niezrozumiałe dla środowiska naukowego. Wtedy, takie łączenie nowych technologii z niesprawdzonymi koncepcjami jest wątpliwe. Potrzebuje więc dalszych badań, wyjaśnień.
[9:46]
III
Trzeci kierunek definiowania, moim zdaniem jest już bardziej owocny. Dział medycyny integracyjnej jako medycyny komplementarnej, to znaczy takiej, w której wewnątrz tej samej kliniki używa się różnych metod z różnych systemów medycznych. Metod, które się wzajemnie uzupełniają, po to, aby uzyskać efekt synergiczny ulepszenia medycznych jakości. Chodzi o dopełnianie się.
Takie kliniki już istnieją na świecie i można się już temu bliżej przyjrzeć.
IV
Jeszcze jeden, czwarty, najbardziej perspektywiczny kierunek definiowania i rozumienia medycyny integracyjnej – jako projekt. To znaczy, jest to coś, co jeszcze się nie uformowało jako kierunek medyczny, jednak jest to coś w rodzaju medycyny przyszłości. Takiej, która powinna być rodzajem medycznego meta-systemu oraz lepiej syntetyzuje wszystkie te technologie i koncepcje z różnych medycznych systemów, które istnieją.
Uważam, że powinniśmy podążać właśnie w tym kierunku i tak rozumieć pojęcie medycyny integracyjnej – jako projekt nad którym trzeba jeszcze popracować.
Przyspieszając… jeśli jest to projekt, to każdy projekt ma pewne idee, pewne koncepcje. Te koncepcje nie muszą być już wdrażane. Powinny być wpierw lepiej zrozumiane – co właściwie chcemy zrobić.
[DZIESIĘĆ BAZOWYCH KONCEPTÓW]:
Jeśli popatrzymy na definicje medycyny integracyjnej, to możemy zidentyfikować 10 podstawowych zasad, bazowych konceptów:
Pierwszy, to wiadomo – integracyjność. Potrzeba rozszyfrować, co to znaczy. Dalej: ważność, słuszność naukowa, naukowy charakter, holistyczność, orientacja na pacjenta, indywidualne podejście do pacjenta, orientacja na aktywizację wewnętrznego potencjału pacjenta, i oczywiście, równolegle wszystkie inne charakterystyki zachodniej medycyny.
Jak dla mnie, najtrudniej jest zrozumieć pojęcie integracyjności. Wyróżniam trzy bazowe koncepty: (1) pierwszy – dowody naukowe, (2) drugi – integracyjność, (3) trzeci – technologiczność.
Podkreślę jeszcze ten trzeci termin – technologiczność.
[INTEGRACYJNOŚĆ]:
Co do integracyjności, to jak ją rozumieć?
Trzeba zrozumieć, że wiedza medyczna ma wiele poziomów [zob. slajd powyżej]
*
Jest ogólny poziom, czyli teoria rzeczywistości człowieka. Każdy lekarz ma pewien rodzaj poglądu na świat. W różnych kulturach są różne światopoglądy i one determinują zarówno rodzaje chorób i pojęcie czym są te choroby. A także, typowe sposoby leczenia i diagnostyki. Te światopoglądowe różnice trzeba brać pod uwagę, być ich świadomym.
[tłum. Trzeba umieć rozpoznać i uświadomić sobie, że nasz własny pogląd na różne rzeczy, w tym także i leczenie, zależny jest od bazowego, kulturowego światopoglądu, który mamy niejako wgrany w głowę.]
Chcemy zintegrować te różne światopoglądy. One są różne [, ale mogą się wspierać, zamiast przeciwstawiać się sobie].
*
Kolejny kierunek, to sposób pojmowania zdrowia i choroby. W różnych systemach medycznych to również wygląda odmiennie.
*
Oczywiście, jest też podejście praktyczne. Potrzeba nam zintegrować technologie leczenia, technologie diagnostyki oraz technologie wykształcenia specjalistów [np. technologia wytrenowania dobrego szamana lub wyszkolenia dobrego lekarza].
Na każdym z tych poziomów trzeba jasno zdefiniować: czym jest ta integracja i jak to będziemy integrować.
Jeżeli przywołamy bardziej zaawansowane poziomy filozofii i zastosujemy do teorii rzeczywistości człowieka, to zobaczymy, że teoria medycyny integracyjnej powinna tak się dopełniać, by wszystko było łatwiejsze [zob. slajd poniżej]
Można przecież zsyntezować opozycyjne koncepcje, zamiast skupiać się na ich walce ze sobą.
[PRZYKŁAD SYNTEZOWANIA HOLIZMU I REDUKCJONIZMU]:
Na przykład: holizm i redukcjonizm.
Co mamy z punktu widzenia redukcjonizmu? Mamy to, że możliwe i właściwe jest wyjaśnienie i opis własności złożonego układu poprzez opis i wyjaśnienie zachowania jego części. Nauka bardzo często rozwijała się poprzez redukowanie złożonych systemów do coraz to prostszych jego części.
Popatrzmy na przykład na biologię, czym jest człowiek? Jest systemem biologicznym. A czym jest system biologiczny? Jest pewnego rodzaju, wpierw chemicznym oraz potem w konsekwencji, fizycznym procesem. Wszystkie fizyczne systemy są bardzo kompleksowe. Wszystko jest kompleksowo zorganizowane. To jest redukcja.
Przeciwstawną tendencją jest holizm. To takie podejście, w którym mówimy, że człowiek, to całościowy system, którego nie da się zredukować do części. Podważa prawidłowość redukcjonizmu.
Nam trzeba syntetyzować i uzupełniać przeciwstawne zasady. Ta funkcja powinna być realizowana w projekcie integracyjnej medycyny.
[KONCEPCJA NAUKOWA]:
Koncepcja naukowa, cóż to takiego?
Powinna mieć trzy komponenty [zob. slajd powyżej]:
I
Pierwszy komponent, to logiczność teorii, czyli zgodność z prawami logiki. Na przykład, brak sprzeczności, czy osądów, itp. Jeśli popatrzymy na ludowe teorie, to zwykle nie ma tam takich praw. To znaczy, są one naruszane. Musimy więc przebudować teorię tak, aby zapewnić jej logiczność.
II
Drugi komponent – nauka nie jest tylko filozofią, ale potrzebuje eksperymentalnej rzetelności teorii. Oznacza to, że, z jednej strony, potrzebuje spełniać warunek weryfikacji poprzez eksperymenty, badania kliniczne. Z drugiej strony, musi spełniać jeszcze jedno kryterium, którym jest zasada falsyfikowalności. Chodzi o to, by tak formułować twierdzenia, by poprzez eksperyment można było je obalić lub potwierdzić.
Błędnie sformułowane teorie, to takie, które są wyrażone w sposób, uniemożliwiający ich obalenie. Wtedy nie można zaliczyć ich do nauki.
III
Trzecim komponentem jest spójność teorii. Teoria, nauka nie może być oddzielona od ogólnego naukowego prądu. Musimy być zdolni tak koordynować nasze naukowe wyniki, aby były zgodne z dobrze znanymi, już dowiedzionymi teoriami.
*
[INTEGRACJA – JAKO KOMPLEMENTARNOŚĆ I JAKO SYNTEZA]:
Ten schemat [zob. slajd powyżej] reprezentuje idee, czym jest medycyna integracyjna. Są tutaj pewnego rodzaju filtry: dowodów naukowych i tym podobnych, które powinny przejść przez różne obszary medyczne i proces integracji.
Poprzez integracje można rozumieć dwie koncepcje.
Pierwsza – komplementarność, która jest łatwiejsza. Ona łączy, ale nie zapewnia syntezy.
Druga koncepcja, to kolejny mocny projekt naukowej integracyjnej medycyny, który jest właśnie syntezą.
Musimy stworzyć coś nowego, co syntetyzuje wszystkie te kierunki. Pewnego rodzaju meta-system.
To bardzo trudne zadanie, ale jeśli się nie weźmiemy za to.. człowiek jest takim stworzeniem, dla którego właśnie trudne zadania są tym, za co się zabiera, nie da się odpuścić.
*
Tutaj [na slajdzie] definicja integracyjnej medycyny. Nie będę czytał, już ogólnie o tym powiedziałem. To znaczy, dodam, że rozwijamy jeszcze pewne modele matematyczne, które pozwalają określić poziom, wewnętrzny poziom wcielania tej teorii integracyjnej medycyny w życie, w realną praktykę medyczną.
[MODEL SPIRALNEGO ROZWOJU MEDYCYNY INTEGRACYJNEJ]:
Rozwijamy też model rozwoju integracyjnej medycyny przyjmuje kształt spirali.
Jest tam kilka faz poziomu rozwoju, które przechodzi się cyklicznie, wciąż od nowa, ale na nowym poziomie.
Jeśli popatrzycie na ten model spirali, wtedy staje się jasne, że definicja integracyjnej medycyny jest pewnego rodzaju procesem. Procesem, który na każdym kolejnym etapie spiralnego obrotu rozwija się i musi być wyjaśniany.
To jest to, co w przybliżeniu chciałem powiedzieć o definicji integracyjnej medycyny i modelach jej rozwoju.
[tłum. To dla mnie bardzo ciekawe, bo kilkanaście lat temu, pracując nad doktoratem, właśnie na coś takiego wskazywałem. Wskazywałem, chcąc zobrazować m.in. proces rozwijania się świadomości w ujęciu buddyzmu Wadżrajany i odnosząc to do koncepcji circumambulatio Jaźni, Carla Gustava Junga:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1053386244702190&set=a.1053381988035949 (przekraczanie ego, strony 59-63) ]
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1067684389939042&set=a.1067682729939208 (przekraczanie ego, strony 92-96) ]
TRZECI RAPORT:
POMYSŁY, JAK WCIELIĆ TEN PROJEKT W ŻYCIE
Trzeci wykład dotyczy problemów ustanowienia chińskiej medycyny [obrazowej] i przyjrzenia się temu, co realnie możemy zrobić. Jak wcielić ten projekt w życie. Tutaj, trzeba na początku zauważyć, że na świecie istnieje już wiele narodowych i publicznych organizacji i instytucji, które aktywnie rozwijają ten projekt integracyjnej medycyny. Dzieje się to zarówno w USA, w Chinach i innych państwach. Później pokażę screenshoty różnych miejsc i organizacji, które zajmują się badaniem i rozwijaniem tego kierunku.
Jest wiele naukowych dzienników, które poświęcone są medycynie integracyjnej – jako projektowi i jako badaniu.
Został przeprowadzony światowy kongres, potem jeszcze jeden. Ostatnio bardzo dużo się w tej dziedzinie dzieje i rozwija. Jeśli poszukacie informacji w internecie, to zobaczycie. Teraz jest taka tendencja.
[STANOWISKO ŚWIATOWEJ ORGANIZACJI ZDROWIA, WHO,
DOTYCZĄCE TRADYCYJNYCH METOD LECZENIA]:
Ważne jest, aby wspomnieć jeszcze o stanowisku Światowej Organizacji Zdrowia, WHO, dotyczące tradycyjnych metod uzdrawiania.
Są tutaj trzy strategie.
Trzecia z nich, strategia rozwojowa [zob. slajd poniżej] polega na wcielaniu tradycyjnej medycyny w odpowiedni klasyczny system medyczny. Strategia ta jest naukowym podejściem do zrozumienia takich tradycyjnych praktyk. Poddaje się je standardowym naukowym procedurom sprawdzeń i jeśli je przejdą, to zostają włączane w medycynę oficjalną.
[PSYCHOSOMATYKA I MEDYCYNA SPERSONALIZOWANA]:
Teraz chciałbym wspomnieć o takim kierunku, który syntetyzuje różne dualne koncepcje, o psychosomatyce. Psychosomatyka, jako kierunek rozwija się bardzo silnie, zarówno w Ameryce, jak i w Europie. Także, u nas na Ukrainie były już dwa kongresy poświęcone medycynie psychosomatycznej.
Dalej, kolejny ciekawy kierunek, to medycyna spersonalizowana. Syntetyzuje ona, z jednej strony – pewne ogólne schematy leczenia, wraz z braniem pod uwagę bardzo indywidualną charakterystykę pacjenta i jego indywidualne normy.
Po tym wszystkim widzimy, że
pojawia się pewnego rodzaju połączenie wschodniej wizji problemów zdrowia człowieka z niektórymi nowoczesnymi technologiami i materialistycznym spojrzeniem, charakterystycznym dla medycyny zachodniej.
[SEMANTYCZNA PRZESTRZEŃ MEDYCYNY INTEGRACYJNEJ]:
Tutaj, na tym slajdzie, w przybliżeniu, na ten moment, przedstawiona jest semantyczna przestrzeń medycyny integracyjnej.
Widać tutaj:
pewne ‘wyspy’ psychosomatyki,
‘wyspy’ medycyny spersonalizowanej.
Są tutaj ‘wyspy’ poddanych sprawdzeniom naukowym ludowych praktyk i tradycyjnych metod leczenia.
Są kliniki, które zajmują się medycyną komplementarną.
Dla nas bardzo ważne jest, aby te ‘wysepki’ po pewnym czasie sformułowały cenną przestrzeń dla takiego fenomenu jaki jest medycyna integracyjna.
[JAKIE PROBLEMY STOJĄ PRZED INTEGRACJĄ?]:
Teraz, jakie są problemy? Szybko o tym, jakie są problemy, które trudno nam przeskoczyć. [zob. slajd poniżej]
Pierwszy, to taki, że ludowe, tradycyjne formy medycyny nie opierają się na naukowych założeniach. Tutaj zadaniem jest stworzenie teorii, które wzięłyby do siebie, to co pozytywne, zobrazowały, to co ważne dla medycyny, ale wyraziły to w formie racjonalnej, odpowiedniej dla nauki.
Po drugie, zachodnia medycyna, bazuje na tak zwanym klasycznym typie naukowej racjonalności… Słyszę właśnie jak mnie poganiają 😊… a ja mam jeszcze tyle do powiedzenia 😊 😊
CO MOGĘ ZAPROPONOWAĆ?
Musimy rozwijać medycynę według zasad holistycznych, zasad witalności, racjonalnego przedstawiania i personalizacji.
Również ważne jest, by brać pod uwagę liczne inne problemy, np. technologiczne, jak syntetyzować, jak rozwijać nowoczesne technologie, tak by stworzyć zunifikowaną bazę wiedzy. Bazę danych o różnych metodach, tak by można było porównać różne ich rezultaty i na tej podstawie wypracować koncepcje rozwoju medycyny integracyjnej.
*
Najpierw należy zrozumieć, że następuje teraz pewien proces transformacji medycyny niekonwencjonalnej. Dzieje się to z uwzględnieniem holistyczności, produkcyjności i naukowego dowodzenia.
Z drugiej strony, zachodnia medycyna powinna w jakiś sposób włączyć w siebie: holistyczność, personalizacje, które są charakterystyczne dla form tradycyjnych.
Ten podwójny proces będzie przyczyniał się do stworzenia prawdziwie integracyjnego meta-systemu.
Już, już, jeszcze troszeczkę 😊… zaraz kończę 😊 Jest jeszcze czas? Da 😊
Skupmy się na pytaniu,
CZY NASZA NAUKA JEST W STANIE POJĄĆ PRZESTRZEŃ
ZNACZENIOWĄ, NP. MEDYCYNY OBRAZOWEJ?
Nauka to żywy organizm, który ciągle się rozwija, ewoluuje. Możemy wyodrębnić kilka typów naukowej racjonalności, systemu norm, poznania, adekwatności-nieadekwatności wiedzy.
Można by długo o tym, co jest nieracjonalne.
W klasyku metodologii nauki wyróżnia się trzy typy naukowej racjonalności:
Typ:
klasyczny,
nieklasyczny
i post nieklasyczny.
Już może nie będę o tym mówił, czym to jest 😊 Bo nie ma czasu.
I
Oto przedstawiciele nauki, którzy sformułowali klasyczny typ naukowej racjonalności
Francis Bacon, Rene Descartes i Isaac Newton.
Co tutaj jest charakterystyczne?
Świat jest pewnego rodzaju maszyną. To pewien fizyczny obiekt. Maszyna ta składa się z elementów, które są niejako ze sobą powiązane, aczkolwiek pozostają relatywnie niezależne. Niezależna istota ma tam odpowiednio przestrzeń. Oznacza to, że czas z kategorii absolutnej nie zmienia się w żaden sposób, niezależnie od tego, czy w przestrzeni znajduje się obiekt, czy nie. Można by tu dużo mówić, ale poprzestanę.
Poznanie w klasycznej formie oznacza poznanie obiektywne. Poznanie obiektu. Podmiot poznający przedmiot musi być całkowicie wyeliminowany z poznawania. Jest taki ideał.
II
Potem pojawiła się nieklasyczna teoria względności, teoria mechaniki kwantowej oraz kolejne nowoczesne teorie fizyczne.
Tutaj mamy fotografię przedstawiającą i Einsteina i Niels Bohr i innych.
Tutaj mamy zupełnie inny pogląd na świat. Rozumiem, że wiecie: o czym jest teoria względności oraz o czym mówi mechanika kwantowa.
Na tym ostatnim slajdzie jest obraz nazwany „mechanika kwantowa”. Oto jak człowiek wyposażony w myślenie wyobrażeniowe widzi mechanikę kwantową. ‘Nic nie jest tu jasne, ale wszystko jest ze sobą totalnie powiązane’.
Jaka jest epistemologia? Przedmiot jest już uwzględniony w wiedzy. Co to oznacza? Oznacza to, że metody i środki poznania przedmiotu powinny znaleźć odzwierciedlenie w wiedzy. Różne instrumenty będą generować różne poznanie tego samego obiektu badania.
No i wiadomo, że Niels Bhor i jego dobrze znana zasada komplementarności, kiedy to przeciwstawne koncepcje muszą być połączone, tak aby zrozumieć jeden i ten sam obiekt. Ponieważ tylko poprzez powiązania i dopełnienia można naprawdę odkryć różne strony kompleksowego systemu nowoczesnej teorii aksjologii.
III
No i wiadomo, że Niels Bhor i jego dobrze znana zasada komplementarności, kiedy to przeciwstawne koncepcje muszą być połączone, tak aby zrozumieć jeden i ten sam obiekt. Ponieważ tylko poprzez powiązania i dopełnienia można naprawdę odkryć różne strony kompleksowego systemu nowoczesnej teorii aksjologii.
To jest post-nieklasyka.
Obiekt jest umieszczony w centrum bycia. To osoba ze swoją duszą, warunkami życia, celami życia. Staje się ona częścią ontologii. To jest nie martwa maszyna, a taka jakby człowiek.
W tym kierunku możemy widzieć pewne powiązania między dawnymi koncepcjami i kulturami a z nowoczesną postawą post-nieklasyczną naukową racjonalnością.
To jest interesujące podejście, arystotelesowska teoria potencjalnego ja i aktualnego ja. Potencjalne bycie rozpoznawane jest jako mające ten sam status jak aktualne bycie, ale jednak mocniejszy. Tutaj bardzo dobrze sprawdza się mechanika kwantowa, a także zen, o którym mówi profesor Xu Mingtang – gdzie jest proces zmiany potencjalnego w aktualne. Wszystko to ma miejsce w post-nieklasycznej racjonalności.
Chce jeszcze powiedzieć, np. Heisenberg, słynny fizyk mawiał w ten sposób:
„IM GŁĘBIEJ PATRZYMY NA WSZECHŚWIAT,
TYM CZĘŚCIEJ MOŻEMY SPOTKAĆ TAM CZŁOWIEKA”.
To takie podsumowanie.
Jest jeszcze aksjologia i wyznaczenie perspektywy możliwości jakim obrazem budować medycynę integracyjną i używając tych typów naukowej racjonalności.
[STRATEGIE ROZWOJU INTEGRACYJNEJ MEDYCYNY]:
Później, mam strategie rozwoju integracyjnej medycyny, ona ma wiele poziomów i etapów.
Wymagania generalnej struktury i modeli korespondujących, które mogą to pojąć i wyrazić.
Dla przedstawienia teorii w nowoczesnych systemach poznania.
Tak może wyglądać teoretyczny aspekt schematu medycyny obrazowej. Jak ktoś będzie zaciekawiony, to opowiem, o tym w kuluarach. Mamy tu modele, struktury modeli, o tak właśnie one wyglądają.
* * *
Podsumowując, mamy teraz szczególnie interesujący okres w
życiu ludzkości, która mierzy się z globalizacją. Która stoi w obliczu plusów
oraz bardzo dużych wyzwań oraz minusów tego procesu globalizacji i integracji.
Uważam, że rozwiązaniem tych problemów ludzkości jest
włączenie w kierunki medyczne…
To zadziała tylko wtedy, gdy będzie istniał dialog; kiedy
będzie obustronna otwartość i chęć zrozumienia się nawzajem… i pragnienie
zmiany samych siebie.
Pod tym względem, wydaje mi się, że Medycyna Obrazowa i
to co robi profesor Xu Mingtang, to bardzo dobry przykład dla innych ludowych,
tradycyjnych form medycyny. Gdzie jesteśmy otwarci, przyjaźni do siebie
nawzajem. Tylko taką postawą możemy zabezpieczyć życie ludzkości, życie na
planecie Ziemia.
* * *
Nagranie wystąpienia Sergii Lupenko:
* * *
Pozostałe części:
Część 1/4
Część 3/4
Część 4/4